Taurus

Čia pabandžiau aprašyti kelias mūsų šeimos ir mano vieno keliones. Gal būt reikėjo rašyti blog'ą, bet gavosi kaip gavosi. Čia yra informacijos, tiems kas domisi individualiomis kelionėmis, kam nepatinka keliauti su grupe ir vaikščioti paskui vadovą, einantį su kokia iškelta vėliava virš galvos. Kas keliauja tam, kad pailsėti, o ne tam, kad užsidėti paukščiuką "čia buvau". Taigi, mūsų kelionės :

Kelionės automobiliu
Italija


Viskas prasidėjo nuo idėjos 2004m. Vaikai dar buvo nedideli, finansų ne fontanai, o paskutinė poilsinė 10 dienų kelionė į mūsų pajūrį, baigėsi 400km nuvažiuotais dviračiais ir 2 apsilankymais prie jūros. Visos dienos buvo vienodos : +16 ir pilkas, pilkas dangus. Reikėjo kažką keisti. Idėja buvo viliojanti ir beprotiška - Italija. Ten šilta ir saulė, bet skrydis lėktuvu 4-iems į Italiją … dar viešbutis. 2004 m. tai buvo per didelė prabanga. Sprendimas - palapinė ir automobilis. Ir taip įvyko 4 mūsų kelionės. Manau, kad tiems kas nori tikrai pakeliauti, be to dar su vaikais ir kas nedirba banko prezidentu, tai pats geriausias būdas. Kempingai labai prabangūs. Mes visada stengdavomės sustoti prie vandens, daužniausiai prie jūros. Didžiulės teritorijos su privačiais pležais, baseinai, kavinės, parduotuvės, kas keliasdešimt metrų buitinės patalpos, dušai, prausyklos. Visur švara, veidrodžiai. Kai kur yra skalbimo mašinos, lyginimo lentos, net automobilių plovimo aikštelės. Pačiame kempinge, prie palapinių, kas 3-4 palapinės yra elektros skydinė ir geriamas vanduo. Kempingai Italijoje : www.camping.it
Ką būtų gerai turėti, važiuojant į tokią kelionę:
  • elektrinę pompą čiužiniams. Galima pripūsti burna 3 ar 4 čiužinius, vieną ar du kart. Bet tą daryti kasdien 10 dienų …;
  • kempingo kėdutes ir staliuką;
  • prailgintuvą su kempingo kištuku. Tai apvalus kištukas su 3 kontaktais. Daugiausiai būna mėlyni;
  • elektrinį virdulį;
  • kelioninį šaldytuvą, kuris dirba nuo 12V ir nuo 220V. Geras daiktas, bet ne būtinas.
Keliaudami į Italiją, iš Lietuvos mes išvažiuodavom 4 val. ryto ir apie 19 val. sustodavom kempinge Čekijoje, už Brno, prie Austrijos sienos. http://www.kemp-merkur.cz. Po tokio iigo važiavimo, malonu atsigauti ežere. Sekančią dieną kelionė per Austriją arba link Venecijos arba link Gardos ežero. Kelias tolimas, keltis reikia anksčiau.
Patarimas atvykus į Veneciją. Iškart apspinta siūlytojai nuplukdyti iki Šv. Morkaus aikštės. Nesusigundykite, tai per greitai ir per brangu. Geriau susirasti vandens autobusą Nr.1 ir juo plaukti iki Šv. Morkaus aikštės. Nuostabi kelionė kanalu ir nebrangiai.

Keletas mūsų aukso kolekcijos kempingų


Kempingas prie Tirėnijos jūros, greta Lerici miestelio. Ant uolos krašto terasomis leidžiasi iki jūros. Nuosabūs vaizdai. http://www.campeggiomaralunga.it/how.htm Maudytis nuostabi vieta. Reikia akvalango. Vaizdai ….
Kempingas prie Grado, netoli Venecijos http://www.campingalbosco.it Jis mums brangus, kaip pirmas kempingas Italijoje į kurį mes atvykome. Aplamai neblogas, ant jūros kranto.
Kempingas netoli San Marino http://www.campingparadiso.net. Jis ant kalno, prie Adrijos jūros. Jūroje mandytis neįmanoma, nes akmenys ir reikia lipti nuo kalno laiptais. Bet kempinge yra labai geras baseinas. Maudytis reikia su plaukimo kepurėmis.
IMGP1484IMGP1466
Galima užsisakyti, kad ryte atneštų šviežio pieno ir šviežių bandelių. Patekti sunku, labai daug vokiečių. Mes gavo nakvynę tik 2 naktim.
Kempingas prie Romos, prie Bračiano ežero. Iš Bračiano miestelio, traukiniu galima nuvykti į Romą. 30km. Savo automobiliu ten važiuoti galima, bet ar to reikia ? Atrodo, kad tai šitas kempingas http://www.porticciolo.it. Labai malonūs prisiminimai. Kempinge yra picerija, kurioje kiekvieną vakarą, atvažiavęs kepėjas iš Romos, kepa krosnyje picą. Kempingo šeimininkas irgi ateina pabendrauti su svečiais. Kai mes buvom, atsinešė didžiulį arbūzą ir visus vaišino. Miegi po platano medžiais, didžiuliais lapais. Ryte pradeda čiulbėti paukščiai ir čiulba taip, kad negali miegoti, tokie gražūs balsai. Ežeras - vulkano krateris, juodas dugnas. Plaukioja didžiulės žuvys, gulbės. Šitas ežeras yra gėlo vandens rezervas Romai. Važiuojant į Romą ir planuojant aplankyti Vatikaną, reikia tinkamai apsirengti. Kitaip į Petro ir Povilo baziliką nepateksite. Jokių šortų ar bridžų, tik ilgos kelnės. Moterims jokių nuogų pečių. Tvarka griežta, jokių išlygų. Esam matę, kai pusę šeimos įleidžia, pusę ne.

Ir pats geriausias mūsų atrastas kempingas. Aukso medalis, tai kempingas Elbos saloje.
IMGP0872IMGP0934IMGP0937
Į salą buvo ištremtas Napoleonas. Vargšas, norėčiau būti buvęs jo vietoje. Kempingas prie pačio gražiausio Elbos pležo ir į jį gali patekti kaip kempingo gyventojas http://www.campinglasorgente.it/en/campeggio.php. Kiti žmonės turi pirkti bilietą, kad patektų į pležą.

Kelionės lėktuvu


Dviese skristi pigiau, nei važiuoti automobiliu. Dviese sau gali leisti gerokai daugiau. Susirasti pigų skrydį ir gerą viešbutį ar butą, ilgas užsiėmimas. Skridom su Briuselio, SAS, UIA, Ryanair avialinijom. Mano nuomone, vasaros kelionėms, Ryanair yra kompanija be konkurencijos. Kodėl taip sakau ? Bilietai gana pigūs. Gali vežtis 10kg bagažo, nedidelę tašę per petį, megstinį ar švarką rankoje ir nieks nenušaus, jei dar turėsi nedidelį plastikinį maišelį su vandeliu ar knyga. Tiek daiktų keliajant vasarą yra daug. Vien tai, kad nereikia laukti lagamino, o iškart gali išeiti iš oro uosto, yra geras dalykas. Tiesa, su bagažu yra niuansų. Vasaros metu į saloną priima tik 90 keleivių bagažą. Kitus reikia palikti prie lėktuvo, juos sumeta į bagažo skyrių, o vėliau turi laukti, kol atgausi. Kodėl taip yra nežinau. Esu girdėjęs, kad galima nuplėšti tą juostą, kurią užklijuoja ant lagamino rankenos, kad lagaminas turi būti paliktas ir gali neštis jį vidun. Aišku, jei eisi paskutinis, atrodys keistokai, kai prieš tai praėjo 100 keleivių su juostelėmis ant rankenos. 10 kg daiktų žmogui vasarą yra daug. Pabandykite sukrauti tiek į 55x40x20cm lagaminą. Sudėtinga. Patarimas dėl daiktų sutalpinimo. Iš kiniečių galima parsisiųsti vakuminių maišų darbužiams. Labai geras daiktas. Kitas labai geras daiktas yra lagaminas tokių išmatavimų, kokių reikia. Visi, kurie pas mus parduodami, yra per maži. Daugiausiai 51x38x20cm. Tai ištikro didelis skirtumas. Atrodo tik keli centimetrai, bet kai pastatai greta, pamatai kiek tai yra daug. Ilgai jieškojau reikiamų matmenų lagamino, bet niekur neradau. Aišku, yra Samsonite ar dar geresni, bet jų kaina virš 100€. Patį geriausią variantą radau Ryanair puslapyje. Tai American Turister firmos lagaminas. Kainavo gal 65€.
Pigiausi lektuvo bilietai būna savaitės viduryje, bet tai ne taisyklė. Aplamai dabar bilietų kainose visiška maišatis. Nieko negali prognozuoti. Niekada neperku bilietų per tarpininkus, tik tiesiai iš avia kompanijos. Gyvenimo vietų ieškau per booking.com. Jei vertinate komfortą ir ramybę, reiktų rinktis viešbučius su didesniu reitingu nei 8 ir kad reitingavę būtų bent keli šimtai žmonių. Kaip susirasti, kaip pasiekti norimą tašką. Aš naudoju kelis būdus. Pabandau per svetaines skrendu.lt arba greitai.lt. Taip gali pamatyti, per kokius miestus ir su kokiom avia kompanijom skristi. Kitas labai geras būdas yra speciali programa Azuon. Galima pasisiūsti bandomą versiją, ji randa mašrutus, bet nerodo kokia aviakompanija naudotis. Turint patirties galima išsisukti ir su nemokama versija. Jei skydis tarkim iš Vilniaus, ieškom kažkur galutinio taško, o programa siūlo skristi per Frankfurt Hahn, tai aišku, kad greičiausiai, tai bus Ryanair ir t.t.

Kelionės jachta



Tai mano vieno hobis. Plaukiojam po Baltijos jūrą su legendine lietuviška jachta "Sūduva".
DSC01904DSC01939DSC01979
Jei tik yra galimybė, reikia išbandyti tokią pramogą. Tai visiškai kitas pasaulis, būriuotoju arba tampama arba ne. Nebūna tarpinio varianto. Užtenka vienos kelionės, kad suprastum, kad daugiau to pakartoti nenorėtum ar kad jachta tapo ta vieta, kur jau ryt norėsi grįžti. Pats svarbiausias dalykas plaukiant jachta, yra komanda. Tai žmonės, kuriais gali pasitikėti, kurie padės, kai bus blogai. Bloga komanda, pusė kelionės malonumo. Galėčiau net pasakyti, kad tai pavojinga. Nieko nėra geriau, kaip nestiprus vėjas, nedidelės bangos, giedras dangus, jachta tyliai slystanti pavėjui ir gera kompanija. Baltijos jūra, nėra švelni ir šilta. Vasarą naktį būna taip šalta, kad reikia žieminių drabužių. Kalbant matosi, kad eina garas iš burnos. O jei dar stiprus vėjas ir lietus … Esam tokioj geografinėje padėtyje, kad norint kur nors toliau nuplauti, teks plaukti per naktį, todėl šilti drabužiai būtini. Dar geriau yra specialūs būriuotojų rūbai. Jei plaukti į Lenkijos pusę, kelionė iki Gdansko užtruks apie parą. Jei rusai, būtų žmonės, būtų labai patogu sustoti Baltijske ir kelionę padalinti per pusę. Deja … Jei plaukti per jūrą į Švediją, Gotlando salą, tam reikia apie 30 valandų. Galima plaukti link Latvijos, tada per dieną galima pasiekti Jurmalą ir ten sustoti. Mes stengdavomės naktim neplaukti, bet kelionės pradžia ir pabaiga dažniausiai būdavo su naktimi vidury jūros. Man tai nelabai patinka, bet jei oras geras, tada labai malonu.

Apie jūros ligą.

Teko patirti tą "malonumą" ne kartą. Paskui pradėjau ieškoti informacijos, kaip tai nugalėti. Dabar po visų kelionių jachta, aš negaliu tiksliai pasakyti, kas yra ta jūros liga ir kodėl ji būna. Kažkur perskaičiau vieno kapitono straipsnį, kad tam, kad nesirgti jūros liga, reikia pleistru užklijuoti bambą. Paskui gale straipsnio, jis pasakė, kad visa tai tik įsitikiimas. Galbūt, be kodėl užsupa vaikus automobilyje ? Man atrodo, kad yra toks supimas, kai gali užsupti bet kurį žmogų ir tikrai bus bloga. Bet jei turi kuo užsiimti, vairuoji jachtą ar žiūri į tolį, ieškai bujų, tai nėra kada galvoti apie tai, kad bloga. Užtenka tik vienos, savęs gailinčios minties ir viskas pradeda riedėti nuo kalniuko. Iš savo patirties galiu duoti tokius patarimus : pirmiausia reikia būti lengvai pavalgius; sėdėti denyje ir žiūrėti į priekį; pasiimti šiltų drabužių, kad nereiktų eiti jų ieškoti į kajutę. Nuėjus į kajutę iš jos nebegrįši. Nemiegoti, jei bloga, nieko daug negerti. Stengtis sėdėti kuo arčiau jachtos vidurio. Nežiūrėti žemyn, neskaityti. Nusiteikimas, saviįtaiga, valia sutelkta į tai, kad viskas yra ir bus gerai. Jei jau taip įvyko, kad kūnas palūžo, reiktų iš anksto būti pasiruošus kajutėje vietą, kuo arčiau jachtos vidurio, išilgai judėjimo krypties. Staigiai lėkti žemyn, gultis ant nugaros ir užsimerkti. Viskas, iki pasimatymo rytoj. Atsigulus viskas nurimsta, supimas pasidaro malonus ir atrodo, kad viskas gerai. Bet taip nėra, geriau palaukti rytdienos. Kitą dieną, kai jau nuspręsit, kad laikas prisijungti prie komandos, reikia staigiai lėkti į denį. Visus drabužius, batus, geriau vilktis ar autis gulint ant nugaros, nes kai tik atsisėsit, viskas pasikeis. Visos šitos bėdos laikinos, tik viena para ir nebūtinai taip būna. Plaukiant banguota jūra, jei nusprendėte pabūti kajutėje, nereiktų sėdėti, geriau gulėti, bet yra žmonių, kurie sėkmingai sėti ir skaito knygą ar žaidžia žaidimus. Kiekvienas esame kitoks. Tai kas tinka man, nebūtinai tiks kitam, bet bendri principai aiškūs. Ištikro tai smulkmena, palyginus su visa kelione, su malonumu būriuoti per bangas, atplaukti į uostus, aplankyti tokias vietas, kur tikrai gali patekti tik su jachta. Po keletos dienų, supimas pasidaro nepastebimas, gali daryti ką nori, nors žemyn galva kaboti. Jūros liga tuo įkyri, kad ji nesudaro imuniteto. Plauki pavėjui - vienas supimas. Jau kūnas įpranta, lyg viskas gerai. Bet tada reikia plaukti prieš bangas, ir vėl beveik viskas iš pradžių. Sako, kad pakanka krante pabūti 2 savaites ir kūnas "pamiršta" jūrą. Man atrodo, kad nevisai, kažkas visgi lieka. Jūros liga serga visi, tik yra skirtingas žmonių lygis, nuo kurio ji apima. Vienam užtenka tik atsistoti ant denio ir jau bloga, o kitam ir didelė audra, nieko tokio. Bet tai visiškai nepriežastis atsisakyti plaukimo jachta, jei tokia galimybė pastaiko.